SODAS 2123 rezidencijos: Permąstant šventes ir neramumus dėl ateities

Kovo 28 d., ketvirtadienį, 16 val. kviečiame visus į SODO 2123 rezidencijų programos dalyvių Xiyao Chen ir Stanislava Ovchinnikova renginį „SODAS 2123 residencies: Rethinking Celebrations and Uncertainties of the Future“ SODAS 2123 aktų salėje. Renginio metu menininkės performatyviais formatais pristatys rezidencijos metu plėtotus kūrinius ir kvies auditoriją bendrai diskusijai.

„Could dirt be displaced soil“ – tai Xiyao Chen pristatoma garsinė meditacija ir kolektyvinės orų prognozių dirbtuvės, sutampančios su kovo mėnesio kirminų mėnuliu ir Jīngzhé (惊蛰). Pastarasis tradiciniame kinų kalendoriuje žymi ūkininkų almanacho įvykį, kuris reiškia žiemojančių vabzdžių pabudimą žemėje.  Šios dirbtuvės – spektaklis, besisukantis tarp faktų ir fikcijos, kuris kviečia alternatyviai perskaityti meteorologinius įvykius, maginį mąstymą ir įkūnytus klimato pojūčius laukiant neaiškios ateities.

Nuo Martinio iki Molotovo: permąstant šventes, kaip priemones pokyčiams, – tai Stanislavos Ovchinnikovos esė, kurioje kvestionuojamas paplitęs suvokimas, jog šventės yra susijųsios tik su džiaugsmingomis praktikomis. Esė teigiama, kad išplėtus šventės suvokimą už džiaugsmo ribų, jos gali tapti bendruomenes sutelkiančiomis erdvėmis, kuriose išsaugoma atmintis ir tapatybių pasakojimai. Remiantis jau egzistuojančiais metodais ir novatoriškomis idėjomis, esė siūlomos praktinės intervencijos, skirtos būdams šventes paversti išlaisvinančiais instrumentais.

Renginio eiga:
16 val. – Xiyao Chen Could dirt be displaced soil
17 val. – Stanislava Ovchinnikova Nuo Martinio iki Molotovo: permąstant šventes, kaip priemones pokyčiams

Daugiau apie menininkes:
Xiyao Chen yra tarpdisciplininė menininkė, tyrėja ir žemės darbininkė iš Londono. Jos praktika veikia kaip atsakas į neišvengiamas klimato kaitos problemas ir apima išplėstą antropologijos, judančių vaizdų, garso skulptūrų ir agroekologijos lauką. Šiuo metu ji menininkė plėtoja įkūnytas praktikas, kuriose nauda pakeičiama rūpesčiu, metamas iššūkis ekologinei bei socialinei neteisybei, fokusuojantis į nežmogiškuosius tarpgamtinius santykius ir afekto posūkį ekologijoje. Naujausiuose projektuose menininkė tyrinėja neekstrakcinę energiją žemėje, pasitelkia garsines partitūras, instaliacijas, ženklų kūrimą ir judančius vaizdus. Be savo individualios kūrybinės praktikos, Xiyao Chen šiuo metu dėsto Londono menų universitete ir Karališkajame meno koledže Londone.

Stanislava Ovchinnikova yra tarpdisciplininė menininkė ir kuratorė, kuri domisi politiškai angažuota ir traumomis pagrįsta menine praktika. Savo kūryboje menininkė remiasi autobiografine medžiaga ir kartų istorijomis. Į įvairius meninio tyrimo etapus ji įtraukia nukentėjusių bendruomenių narius.

2021 m. Stanislava rengė projektą „Am I Dead Yet?“ kuriame nagrinėjo depresiją ir jos įtaką žmogaus mirtingumo suvokimui. Tyrime menininkė apklausė 16 žmonių apie jų santykį su mirtimi. Šie pokalbiai virto analoginių nuotraukų serija, kuri atliepė erozijos, desensibilizacijos ir nejautros būsenas. Vėliau kūriniai buvo pristatyti Ovchinnikovos personalinėje parodoje „Am I Dead Yet?“ „PostPlay Lab“ (2021 m., Kijevas).

Renginys vyks anglų kalba.
Renginį remia Šiaurės šalių ministrų taryba, Šiaurės ir Baltijos šalių kultūros mobilumo programa.

Renginio organizatoriai: Lietuvos tarpdisciplininio meno kūrėjų sąjunga ir SODAS 2123. Lietuvos tarpdisciplininio meno kūrėjų sąjungos veiklas finansuoja Lietuvos kultūros taryba. SODAS 2123 veiklas remia Lietuvos kultūros taryba ir Vilniaus miesto savivaldybė.